Csupaszcsiga - a csiga csupasz

Csupaszságom őszinte története

Friss topikok

  • jut: @avus: @jut: a nov és jul között az egy nulla, mert látszani nem úgy látszik :D (2012.05.23. 23:10) Megint akció
  • csupaszcsiga: @csincia: Magamnak még soha nem csináltam, de mind a lézeresnél, mind az IPLnél azt szokták mondan... (2012.01.18. 21:30) Szőr-körkép
  • csupaszcsiga: @MandyReuter: Nekem attól erősebbek lettek a visszanövő nyomorultak:( (2011.07.25. 13:52) A szemetek visszajöttek
  • csupaszcsiga: @avus: Máshol meg azt mondják, hogy a lézer a teljesen végleges. Ki tud ezen kiigazodni? (2011.06.19. 13:08) Még mindig örülök
  • csincia: meglatjuk:) ha meg is veszem biztos h.csak ilyen szeptember oktober kornyeken most nyaron tok fele... (2011.05.23. 20:35) Öröm:)

Linkblog

Egy másik vendégposzter

2010.11.26. 13:34

szerző: csupaszcsiga

Amíg Deal With It el nem szánja magát első bejegyzésére, üdvözöljük a körben avust, akit hozzászólásokból már ismerünk, de most először poszt formájában is találkozhatunk vele.

Sziasztok. Csupasz Csiga sugallatára dióhéjban összefoglalom 8 éves utam a borotvától a lézersugárig. Aki esetleg reménytelennek érzi a szőrszálakkal vívott háborút, annak talán tudok jó hírrel is szolgálni.

Magamról annyit, hogy 30-as évek legelején járó férfi vagyok, és a lábamon szerettem volna eltüntetni a szőrt. Tudom, ez - főleg az interneten, élőben valamiért nem igazán - mindig kérdéseket vet fel. Kb. 23-24 éves lehettem, amikor az egyre aktívabb kerékpározás révén szembesültem a jelenséggel, miszerint férfiak szabadulnak meg lábszőreiktől. Kerékpárosoknál, sőt, most már majdnem minden sportban, ennek van is racionális oka, viszont az is tény, hogy sokan (köztük én is) elsősorban nem észérvek miatt próbálják ki. Őszintén szólva, irigyeltem azokat, akiknek nem volt szőrös a lába. Engem egy ideig csak az tartott vissza, hogy mit szólnak majd az ismerősök. Végülis ignoráltam ezt a kérdést, és 2002 egy őszi napján én is borotvát kaptam a kezembe.

A hatás lehengerlő volt: a borotválkozás utáni előtte/utána különbséget arcon már régóta ismertem, de lábon mindez hatványozottan jött elő. Itt a biciklis szál meg is szakad: bár ma még aktívabban űzöm, de ha soha többet nem ülhetnék kerékpárra, akkor sem akarnám visszanöveszteni.

Eleinte tehát a borotva játszott. Nyilván mindenki ismeri az árnyoldalait, ezek közül elsőként azt tapasztaltam meg, hogy kb 2 napig falra másztam a visszanövő szőrszálak miatt, úgy szúrt. Nem volt annyira smirgli, mint az arcomon, de a férfiszőr mégiscsak erősebb, és sűrűbb, mint a női. De ez csak a kisebb baj volt. Ahogy teltek-múltak a hetek, egyre több, egyre csúnyább, és egyre makacsabb piros pöttyök kezdtek megjelenni, elsősorban csak a combomon. Nem mondom, hogy ura voltam a helyzetnek, de ezeket még sikerült úgy-ahogy kezelni. Így jött az elhatározás, hogy ha már a borotva befuccsolt, próbáljuk ki a gyantázást.

Így is lett, meglátogattam a kozmetikust, elvégezte, vártam az eredményt. Amit kaptam, egy óriási csalódás volt, sokkal jobban begyulladtak a szőrtüszők, amit még tetéztem azzal is, hogy elkezdtem őket nyomogatni. Ekkor úgy döntöttem, visszanövesztem, de még a centit se érte el, megőrültem tőle, újra és újra azon kaptam magam, hogy a kisméretű szőrnyíróval (lényegében egy hajvágógép, csak kisebb) 0-s fokozatával tüntetgetem el a szőrt.

Ilyen szélmalomharccal teltek az évek. Többnyire szőrnyíró, néha borotva, a gyulladások pedig kisebb-nagyobb intenzitással, de mindig jelen voltak. Ekkoriban már nézegettem az egyre szaporodó lézeres/villanófényes kezeléseket, de még nem szántam rá magam ilyen kiadásra. Pontosabban beszédültem egy villanófényes kezelést nyújtó kozmetikába, ahol azonban lehangoltak, hogy az én szőke szőrszálaimmal nem tudnak mit kezdeni.

2007-ben, kb. 3-4 évvel a legelső gyantáztatás után újra megkockáztattam. Valamiért az első 2-3 kezelés simán lement, nem volt gyulladás, aztán utána lassan, de biztosan újra előjöttek a kis mocskok. A kozmetikus javaslatára kipróbáltuk a cukorpasztát, ami után még inkább benőttek a szőrszálak, bár nem feltétlenül a cukorpaszta miatt. Lehet, hogy anélkül is romlott volna a helyzet. A legrosszabb az egészben az volt, hogy az eddig csak a térdem fölött gyülekező pöttyök lejöttek a vádlimra. Évek óta - az egyébként általam nem igazán kedvelt - 3/4-edes nadrágot hordtam nyáron, mert az biztonsággal elfedte őket, most már viszont 1-2 az alól is kikandikált, és ez vészjelzés volt. Nem volt mit tenni, ismét felhagytam mindenféle szőrtelenítéssel, de ahogy korábban, most is falra másztam a kinövő szőröktől. Ördögi kör.

Elmentem magán-bőrgyógyászhoz, hogy kezeltessem a gyulladásokat. Kaptam rá mindenféle patikában kikevert löttyöt, helyi antibiotikumot, még tablettát is, semmi nem használt. Az egyik bőrgyógyász hölgy jelezte, hogy tervez villanófényes szőrtelenítést indítani, azzal meg lehet próbálni, de ez csak csúszott, így nem vártam meg, mire megvalósul. Ekkorra rászántam magam a villanófényre, ezért kiválasztottam egy kedves, szimpatikus hölgyet, aki igen jó áron kínált ilyen kezelést. Bár a szőrszínem miatt nem biztatott túl sok jóval ő se, azért érdemes volt megpróbálni. Sajnos nyert a papírforma, 3 kezelés után lényegében nem tapasztaltam semmit. Egyszer kicsit meg is égette a lábszáramat, meg is ijedtünk tőle, szerencsére az égés nyomtalanul elmúlt 2 hét alatt.

Ezután ismét pár hónap agónia, úgy nézett ki, nincs mit tenni, a háborúnak vége, a szőrök nyertek. Ekkora már sok ismeretet összeinterneteztem a lézeres és villanófényes szőrtelenítéssel kapcsolatban, ismertem a magyarországi árakat, szolgáltatásokat. Gondoltam, még egy utolsó - bár elég költséges - támadást indítok. Tavaly késő ősszel elmentem oda, ahol azóta 4 alkalommal jártam lábkezelésen. Az illető bőrgyógyász, a munkára, ha elvállalja, írásos garanciát vállal, és nem ijedt meg a szőke szőrszálaktól sem. A garancia így 12 kezelés esetére szólt, és 85-90%-os eredményre. Noha le is fényképezték a kiindulási állapotot egy profi géppel, és a képet én is megkaptam, nyilván piszkosul nehéz lenne 12 alkalom után vitába keveredni, mert ki és hogy dönti el, számszerűsíti az eredményt? Szerencsére most, csupán 4 kezelés után tisztán látszik, hogy erre nem lesz szükség.

A kiindulási állapot egyébként ronda, vörös hegeket jelentett, amelyekre azt mondta, nincs értelme kezelni, 2 év alatt ezek maguktól eltűnnek. A két év hallatán nem voltam túl boldog, de nem volt mit tenni. Volt még a térdemen egy 09 szeptemberében összeszedett, hatalmas eséstől származó heg is. Novembertől márciusig 3 kezelést kaptam. Itt is mindhárom kezelésnél megégett picit a lábszáram, de ő ettől nem ijedt meg, elmagyarázta az okát, és biztosított, 2 hét alatt nyomtalanul eltűnik. Így is történt.

A harmadik kezelés után, tavasztól őszig orvosi borotvával borotváltam. Ez olyan borotva, ami nem szed tökéletesen, így nem kell tartani a benövő szőrszálaktól. Régen ugyanettől a borotvától úgy szúrtam volna, mint egy sündisznó. Most is lehetett érezni, hogy a szőr még jelen van, de az érzet nagyon messze állt a szúrástól. A térdemen lévő heg teljesen elhalványult, és összezsugorodott. Ezt az orvos is előrejelezte, hogy bár a használt lézer nem kifejezetten hegek ellen való, mellékhatásként biztosan halványítani fogja a sebek nyomait. És ami a legjobb: májusra lényegében a régi, a kezelés megkezdésekor még ronda vörös gyulladáshegek is eltűntek! Csak nagyon közelről, és nagyon halványan látszottak, őszre pedig még jobban eltűntek.

Augusztus végén beszüntettem a borotválást, a novemberi, 4. kezelés előtt látni akartam, hányadán állunk. Térd alatt a sűrűség drasztikusan csökkent, és a szőrszálak is sokkal vékonyabbak lettek. Bár 10 hét alatt visszanőttek majdnem a régi, "gyári" hosszukra, a ritkulás miatt 3-4 méterről már nem lehetett őket látni. Comb felett nem volt ennyire drasztikus a csökkenés, de azért a változás ott is látványos volt. A seb- és gyulladáshegeket pedig hamarosan teljesen kihaltnak lehet nyilvánítani.

Egy hét telt el a negyedik kezelés óta. A szőrszálak vonakodnak felszínre jönni, mint atomtámadás után a bunkerekben rekedtek. Néhány szál kinövögetett, de még nem akarom elhinni, hogy az utolsó kezelés ekkora pusztítást okozott volna. Erre a télre még lesz egy kezelés, valamikor február végén, vagy márciusban. Az orvos már erről is le akart beszélni, javasolt egy csak combkezelést is, de én ragaszkodok hozzá. Itt nyilván némi félreértés van közöttünk, a legtöbb hozzá járó férfi páciens ugyanis - elmondása szerint - nem teljes szőrtelenséget akar, hanem csak erőteljes ritkulást, így 3-5 kezelés után el-elmaradnak. Én viszont maximalista vagyok :). Az viszont nagyon pozitív, hogy nem a pénzemre hajt, hanem inkább lebeszél a gyakoribb kezelésről.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csupaszcsiga.blog.hu/api/trackback/id/tr312474655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása